Intellifiets

vrijdag 9 februari 2018

Lancering Intellifiets groot succes



Deze week is voor het eerst in de geschiedenis een velomobiel de ruimte in geschoten. De lancering was een groot succes, vergelijkbaar met de lancering van eerder deze week van een Tesla door SpaceX. Wij hebben een exclusief interview met Reinier Gerritsen, de ondernemende velonaut uit Nederland die de wereld versteld doet staan met zijn nieuwste stunt.

Hoe is het mogelijk dat een relatief onbekend bedrijf als Intellifi, zonder ervaring op ruimtevaartgebied er in slaagt om een velomobiel de ruimte in te krijgen?
"Dat valt inderdaad niet mee, zeker niet met onze beperkte middelen. Maar technisch gezien is het nou ook weer niet echt wat je noemt rocket science. Ik heb wel vroeger goed opgelet bij Startrek, heb zelfs nog uitgebreid met Scotty gemaild. Ook Back to the Future bevat de nodige aanwijzigen over hoe je een krachtige machine maak."
Back to the future?
"Ja. Ik mag er niet veel over vertellen, is allemaal topgeheim. Tipje van de sluier: flux capacitor. Overigens ook uit het ontwerp van de Tardis, uit dr. Who heb ik kennis opgedaan die verwerkt zit in mijn aandrijving."

(c) Intellifi Space Agency
Maar je kunt toch wel iets meer vertellen?
"Wat ik wel kan vertellen is dat het allemaal op eigen spierkracht gebaseerd is. Ik heb de afgelopen jaren gewerkt aan een energieopslagmechanisme, noem het voor het gemak een superaccu. Die heeft een nagenoeg onbegrensde capaciteit. Jarenlang heb ik me langzaam voortbewogen met mijn Intellifiets. Dat was dus omdat mijn trapenergie vooral ging zitten in het opladen van de accu."
Maar dat klinkt als een revolutionaire accutechnologie!
"Ja, dat is het ook, maar er is een groot probleem, de grondstof van mijn Unobtaniumoxide accu is zeer, zeer schaars. Ik ben nu door mijn voorraad heen en het mannetje waarvan ik het kocht is helaas overleden. Ik denk dat hij het in zijn graf heeft meegenomen."
Hoe kom je nu de lucht in, u heeft toch geen raket?
"Kwestie van hard trappen en vergeet ook niet de invloed van de juiste muziek. Queen uiteraard met Bicycle."
De Tesla nog gezien onderweg?
Ja, gehoord in eerste instantie, hij had Bowie nogal hard aan staan. We hebben een paar rondjes aarde samen gereden, maar ik kon niet echt lekker uit de wind zitten achter die Tesla. Op een gegeven moment ging hij er vandoor. Ik heb hem nog gewaarschuwd, ga niet te hard, anders schiet je voorbij Mars. Eigenwijze knakker, die Starman. Ik ben vervolgens weer in Malden geland, was toch wat frisjes daarboven."
Is dit de definitieve doorbraak van de velomobiel?
"Nee, ben bang van niet. Er zitten nog te veel moeilijk op te lossen problem in velomobielen."
Welke problemen moet ik aan denken? Als je de ruimte in kunt, zijn die andere problemen toch ook wel op te lossen?
"Nou, dat valt tegen. Laat ik wat voorbeelden geven: er wordt al jarenlang gebroed op een fatsoenlijke ruitenwisser, lukt niet. Snelle banden die niet lek gaan, krijgen we niet voor mekaar, Krappe bochten, vergeet het maar. En dan die prijs van de fiets, sommige auto's zijn nog goedkoper!"
Moet er eigenlijk niet een vlaggetje op zo'n fiets?
"Wat??? Afgelopen, klaar, wegwezen! Pff, vlaggetje..👿."





14 opmerkingen:

  1. Geweldig. Ik heb ook met de gedachte gespeeld hier een soortgelijk verhaal aan te wijden. Je bent me voor :-).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Paul, ik dacht regelmatig tijdens het maken, Paul zal me toch niet voor zijn!

      Verwijderen
  2. Ik voel een battle aankomen.
    In de linkerhoek zien we de Intellifiets. Krachtig, oranje en zeer inventief.
    In de rechterhoek zien MooiGeel. Beschikt over een scherpe pen, mooi geel en creatief.

    Het vervolg van deze battle zal ongetwijfeld te lezen zijn op het blog van MooiGeelisNietLelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens mij zit je me gewoon een beetje uit te dagen Wim ;-).

      Verwijderen
    2. Dat kan ik niet Paul, jij kunt je alleen maar laten uitdagen.

      Volgens mij is dat in ieder geval al gelukt ;-)

      Ik verheug mij op het vervolg van deze battle.

      Verwijderen
  3. Leuk gedaan Reinier. Elon Musk spreekt de verbeelding aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schaterlachend dit bericht opgengeklikt vanuit mijn RSS-reader. Geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een erg leuk verhaal Reinier volgens mij kun jij nu wel boeken gaan schrijven

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahaha, iedereen kan wel een boek schrijven. Dat boek vervolgens zien te verkopen is een veel grotere kunst en die beheers ik niet.

    BeantwoordenVerwijderen