tag:blogger.com,1999:blog-1426053614670105377.post7495724490683563397..comments2023-05-28T00:10:34.443+02:00Comments on Intellifiets: Een nieuwe IntellifietsReinier | Intellifietshttp://www.blogger.com/profile/10181371170490080588noreply@blogger.comBlogger10125tag:blogger.com,1999:blog-1426053614670105377.post-54972865512684527362016-04-02T22:31:02.156+02:002016-04-02T22:31:02.156+02:00Ja, dat zou praktisch zijn. Mooi vind ik die bobbe...Ja, dat zou praktisch zijn. Mooi vind ik die bobbels overigens niet. Alleen zitten mijn knieën net op de rand van het luik. Een paar kleine aanpassingen zouden het leven voor lange mensen zo veel makkelijker kunnen maken, maar dat vergt wel een forse investering in nieuwe mallen...Reinier | Intellifietshttps://www.blogger.com/profile/10181371170490080588noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1426053614670105377.post-11665623650015699092016-04-02T21:34:03.741+02:002016-04-02T21:34:03.741+02:00Als je echt problemen krijgt met pezen, gewrichten...Als je echt problemen krijgt met pezen, gewrichten of spieren en je wilt deze velomobiel niet kwijt kun je misschien vragen of ze Milan achtige bobbels kunnen maken waar je knieeen de top raken. Het zou het makkelijkst zijn als dat alleen het luik zou betreffen, als ze daar bobbels in ontwerpen ben jij geholpen en iedere langere klant na jou ook. En Ymte zou daar oor naar moeten hebben, die weet wat het is om lang te zijn. <br /><br />Qua luchtweerstand zal het niets of vrijwel niets uitmaken. Quezzzthttps://www.blogger.com/profile/13340009785237362388noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1426053614670105377.post-13904199562626266962016-04-02T12:03:05.310+02:002016-04-02T12:03:05.310+02:00Het stoeltje kan niet meer lager, het zitvlak ligt...Het stoeltje kan niet meer lager, het zitvlak ligt nagenoeg op de bodem. Dat is goed te zien omdat er een gat in het laagste punt van de stoel zit om water af te voeren. Dat probleem met de knieën moet inderdaad opgelost worden. De trappers iets verder weg zetten is ook geen optie, dan krijg ik last van de pezen (of spieren?) in de knieholte. Vorig jaar een tijdlang last van gehad in de Quest. Maar een knie die regelmatig tegen de bovenkant komt is ook niet fijn. Ik heb ooit een ritje in de Mango van mijn broer gemaakt. Twee weken later had ik nog zere knieën...<br />Met iets kortere cranks kan ik de trapas iets verder weg zetten zodat mijn knie iets minder hoeft te buigen. Is hopelijk net genoeg, maar het blijft millimeterwerkReinier | Intellifietshttps://www.blogger.com/profile/10181371170490080588noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1426053614670105377.post-5857132259692362972016-04-02T11:51:37.820+02:002016-04-02T11:51:37.820+02:00Het vreemde is dat ik op mijn racefiets met 175 mm...Het vreemde is dat ik op mijn racefiets met 175 mm cranks rij en soms denk, waren ze maar wat langer. In de Quest had ik 170 mm. Ik reed dan met een relatief traag toerental. In de DF met een hoger toerental en dat voelt met de 155 mm cranks prima. Ik denk dat de acceleratie vooral uit het gewichtsvoordeel komt, crankmaat en stijfheid zullen vast invloed hebben, maar pak'm beet 14 kg verschil doet heel veel.<br />De trigger shifter zal ik met Ymte bespreken, wellicht is dat de beste oplossing. Bedankt voor de tip!Reinier | Intellifietshttps://www.blogger.com/profile/10181371170490080588noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1426053614670105377.post-5944946438639104342016-04-02T11:45:16.505+02:002016-04-02T11:45:16.505+02:00Mooie fiets. Het valt me wel op dat er veel aanpas...Mooie fiets. Het valt me wel op dat er veel aanpassingen gedaan moeten worden voor iemand die nog ruim onder de 2m zit.<br /><br />Ik pas zelf ook net (niet) in de XS. Ik ben 1.77m. Stoel staat bij mij ook extreem laag, maar ik raak niet met mijn knieën de bovenkant. <br /><br />Eerst wel en toen ging ik ook mijn beenpositie aanpassen. Mijn tip: doe dit niet. Ik kreeg echt overal pijntjes. Knieën, heupen, enkels, enz.<br /><br />De bovenkant raken met je knieën vind ik echt ongelooflijk vervelend fietsen. Ik heb een stukje van de onderkant van de stoel gezaagd, daardoor kon de stoel nog iets lager. Nu fietst het heerlijk.Wimhttps://www.blogger.com/profile/13424795296023805204noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1426053614670105377.post-86637102076918328432016-04-02T11:43:29.762+02:002016-04-02T11:43:29.762+02:00Ik had voorheen nooit met kap gereden en nooit nat...Ik had voorheen nooit met kap gereden en nooit nattigheid gevoeld. Wat een verschil met het rijden onder de kap! Ik heb geen verstand van akoestiek, ik weet niet of er met schuim op strategische plekken iets aan te doen is. Heel veel ruimte is er ook weer niet in een DF...<br />Ik ben wel zuinig op mijn oren, mag graag zelf muziek maken of naar een (klassiek) concert gaan.Reinier | Intellifietshttps://www.blogger.com/profile/10181371170490080588noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1426053614670105377.post-33779978982612427132016-04-02T11:37:50.303+02:002016-04-02T11:37:50.303+02:00Veel plezier gewenst met deze schitterende velomob...Veel plezier gewenst met deze schitterende velomobiel! Ik kon bij een proefrit ook zo wegfietsen in de DF van Ymte (dezelfde beenlengte) en herken jouw ruimteproblemen. Ik meen dat Harry Lieben met cranks van 130mm rijdt en dat geen enkel probleem vindt. Wellicht dat het sneller accelereren in een DF naast de stijfheid ook met kortere cranks te maken heeft? In mijn Quest heb ik de draai shifter laten vervangen door een trigger shifter en dat is eigenlijk een must bij een 10 speed cassette. Dat schakelt een stuk beter.Piethttps://www.blogger.com/profile/01925372370676546301noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1426053614670105377.post-53782652443346447632016-04-02T11:36:10.510+02:002016-04-02T11:36:10.510+02:00GPS verhaal komt binnenkort, vereist wel wat techn...GPS verhaal komt binnenkort, vereist wel wat technische kennis en soldeervaardigheden.Reinier | Intellifietshttps://www.blogger.com/profile/10181371170490080588noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1426053614670105377.post-69950139327689663822016-04-02T11:10:59.395+02:002016-04-02T11:10:59.395+02:00Questen worden ook nat met kap en bij koude slaat ...Questen worden ook nat met kap en bij koude slaat het uiteraard meer neer op de koele binnenoppervlakken omdat koude lucht minder vocht op kan nemen dan warme lucht. <br /><br />Gehoorbescherming ook prima, nooit zonder rijden onder de kap als je niet later geconfronteerd wilt worden met de gevolgen van (sluipende) schade hoger dan natuurlijke ouderdomsslijtage. Hoe langer je ritten zijn hoe belangrijker dat wordt uiteraard. Ik heb in de Quest waarden gemeten waar je maar 20 minuten in mag verblijven zonder mogelijke gevolgen. Laat staan dat je dat dagelijks en vele jaren doet !<br /><br /><br /><br /><br /><br /> <br /><br />Quezzzthttps://www.blogger.com/profile/13340009785237362388noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1426053614670105377.post-88585342072963664452016-04-02T08:49:10.883+02:002016-04-02T08:49:10.883+02:00Hoi Reinier,
Leuk om te lezen. De meeste dingen z...Hoi Reinier,<br /><br />Leuk om te lezen. De meeste dingen zullen zich denk ik wel oplossen met een beetje ervaring en afstelling (Dat schakelen moet gewoon subliem gaan natuurlijk). Gisteren reed ik nog naar Wageningen en de heuvels hakken er dan flink in inderdaad.<br />Ik ben zeer nieuwsgierig naar je GPS oplossing, want zeker met de kap op de DF is dat vaak hopeloos (vreemd genoeg niet altijd). Bij ritten die je op de navigatie rijdt is dat een flink probleem. Ik rijd niet zo vaak met de kap, voel me toch echt wel vrijer zonder, maar soms is het heerlijk.<br /><br />Veel veilige kilometers gewenst,<br />Henk-JanAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/15783791164418878964noreply@blogger.com