tag:blogger.com,1999:blog-1426053614670105377.post6444543058788969158..comments2023-05-28T00:10:34.443+02:00Comments on Intellifiets: bliksembezoek aan ChinaReinier | Intellifietshttp://www.blogger.com/profile/10181371170490080588noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-1426053614670105377.post-90093475875830134832016-11-13T22:40:24.845+01:002016-11-13T22:40:24.845+01:00Hoi Reinier,
Jammer dat je ziek was, toch een int...Hoi Reinier,<br /><br />Jammer dat je ziek was, toch een interessant verslag om te lezen, veel mensen zullen China nooit bezoeken! En voor mij hoeft het niet altijd over (lig)fietsen te gaan, zelf pak ik ook wel eens een zijstraat......Leuk voor de afwisseling!<br /><br />Groeten, Adri.De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1426053614670105377.post-86809603647175414852016-11-13T14:14:40.737+01:002016-11-13T14:14:40.737+01:00Ik heb me laten vertellen dat er velomobielproduce...Ik heb me laten vertellen dat er velomobielproducenten zijn die inderdaad ingangen zoeken om massaproductie en daarmee een lagere prijs mogelijk te maken. <br /><br />Maar er moet ook een markt zijn om velomobielen in massa succesvol af te zetten. En dat lijkt een probleem. Hoeveel landen zijn er waar de fiets infrastructuur zo goed is dat je er veilig kunt fietsen ? En wilt fietsen als dat nog steeds een paar duizend euro kost ? <br /><br />De Chinezen zullen meer aan electrische of waterstof energiedrager voertuigen hebben met hun smog en vervuiling. En iets anders moeten verzinnen voor hun kolenindustrie en electrisciteitscentrales. <br /><br />Maar goed het was een Chinees die het eerste miniatuur maakte van een volledig werkend waterstof brandsofcel autootje, met miniatuur tankstationnetje. Om maar even te demonstreren dat het technisch allang haalbaar is. <br /><br />Ik verwacht dan ook dat de echte revolutie in schonere energie daar vandaan komt, gezien enorm grote concentraties mensen veel grotere problemen zullen hebben met industriele en verkeers uitstoot. En wel directe gezondheidsproblemen, geen klimaatopwarmings onzin die net zo geloofwaardig is als dat er Amerkanen hebben rondgelopen op de maan in 1969. <br /><br /><br /><br />Quezzzthttps://www.blogger.com/profile/13340009785237362388noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1426053614670105377.post-16022960260808668762016-11-13T14:12:52.714+01:002016-11-13T14:12:52.714+01:00Net je prachtige verslag gelezen Paul, wat een con...Net je prachtige verslag gelezen Paul, wat een contrast met mijn reis. Als ik kon ruilen, koos ik voor de jouwe!Reinier | Intellifietshttps://www.blogger.com/profile/10181371170490080588noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1426053614670105377.post-82437295875236070992016-11-13T10:07:37.146+01:002016-11-13T10:07:37.146+01:00herkenbaar verhaal voor mij :-) Twee jaar geleden ...herkenbaar verhaal voor mij :-) Twee jaar geleden fietste ik door de provincie Qinghai ver weg van de drukke kustregio. Hier nog eens na te lezen: http://mooigeelisnietlelijk.blogspot.nl/2014/10/rondje-patat-met-stokjes.htmlPaul van Roekelhttps://www.blogger.com/profile/00938015355059727045noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1426053614670105377.post-79312111116934271792016-11-13T09:38:14.600+01:002016-11-13T09:38:14.600+01:00Een fascinerend land inderdaad. Om zaken te kunnen...Een fascinerend land inderdaad. Om zaken te kunnen doen moet je goed op de hoogte zijn van de (plaatselijke) Chinese cultuur met allerlei ongeschreven regels lijkt mij. Het roept bij mij al snel iets op van (te)veel mensen, maar dat biedt ook mogelijkheden, b.v. duurzame ontwikkelingen kunnen veel sneller worden gerealiseerd. Als ik het goed heb worden de carbon frames van de Thys 209 in China gemaakt. Gelukkig is er nog geen massale Chinese belangstelling voor velomobiels, anders wordt de orderlijst wel erg lang...Piethttps://www.blogger.com/profile/01925372370676546301noreply@blogger.com